07-02-2019 - Pic de Mortiers
09-02-2019 - pic de la Serrera per Ransol
08-02-2019

Deixem el cotxe al primer aparcament que hi ha de la pista que puja d’Angostrina cap a Sant Martí d’Envalls, a 1,5 km aprox d’Angostrina, fins aquí la carretera era neta.
Pugem per la pista que està totalment coberta fins a Sant Martí d’Envalls i aquí continuem per la pista que fa una llarga llaçada cap al sud fins arribar a la carena que puja de Dorres. Seguim per la pista amunt fins atravessar un pont sobre el rec del Carlit, aquí per la dreta del rec anem remuntant lloms fins a la Jaça dels Capellans, seguim remuntat pel Ras del Carlit. Fins aquí hi havia un bon gruix de neu però a mesura que ens anem apropant a la carena que puja cap al Pic de les Toses el gruix minva i està bastant pelat, no ens hem de treure els esquís i més amunt ja i torna a haver-hi un bon gruix. Canvi radical de vistes i de topografia, fins ara pujàvem per suaus i llarguíssimes pendents i ara ens tocarà crestejar fins al pic de Collroig Occidental. Primer tram de cresta amb neu per sobre el cercle que fa sota el Collroig Occidental fins a una punta i a partir d’aquí desgrimpada en roca pel vessant nord fins al collet entre aquesta punta i el Pic i després flanqueig per la cara nord per evitar un mur de roca que ens hagués entretingut bastant i després pujada directa al cim. Panoràmica espectacular des de aquest cim; del Canigó al Cadi al sud i del Carlit a Puigpedrós al nord.
Baixem fins al Collroig i remuntada curta fins al Pic de Collroig Oriental aquest tram l’hem fet a peu, l’haugessim pogut fer amb esquís però haguéssim hagut de treure dos o tres vegades trams curts.
Baixada directa del cim cap al llac de Collroig primer amb bona neu transformada però més avall amb una crosta difícil de remenar. Passem pel costat del refugi i anem buscant pendents que ens portin cap a Ras del Carlit on recuperem les traces de pujada, fàcilment arribem a la pista i ara només toca anar baixant i remant fins al cotxe.
Sortida llarga però molt variada i interessant. S’ha d’aprofitar ara que a la vessant sud i ha una mica de neu, amb temps com el d’avui amb pocs dies s’ho menjarà tot.
24,30 Km +1520m

Sant Martí d'Envalls

Pujant per sobre la Jaça dels Capellans

Al fons els Collroig

Al Pic de les Toses

Primer tram de carena cap al Collroig Occidental (a la dreta)